دانلود بازی Brothers A Tale of Two Sons Remake برای کامپیوتر


همانطور که از نام بازی مشخص است داستان این بازی حول محور دو برادر می‌گردد که مادرشان را از دست داده‌اند و حالا پدرشان نیز درگیر یک بیماری شدید شده است. بازی از جایی شروع می‌شود که این دو برادر باید پدرشان را به پزشک برسانند و زمانی که به آن جا می‌رسند این پزشک به آن‌ها می‌گوید تنها راه نجات پدرشان یافتن مایعی به نام “Water of Life” یا آب زندگی است، از همین رو این دو برادر در راستای یافتن این مایع پا به مسیری پر فراز و نشیب می‌گذارند. در طی این مسیر شما در نقش این دو برادر با انسان‌ها و موجودات مختلفی روبه‌رو خواهید شد که در حالی که اکثر آن‌ها لزوما حضور گسترده یا مهمی در داستان بازی ندارند اما ملاقات با آن‌ها به شدت به پویایی هر چه بیشتر دنیایی که این بازی سعی بر به تصویر کشیدنش دارد کمک می‌کند.

گاها ممکن است در طول مسیر خود چشمتان به انسان‌ها و یا حتی حیواناتی بخورد که با مسئله‌ای درگیر و یا نیازمند کمک هستند و بازی در این موقعیت‌ها این اجازه را به شما می‌دهد که آیا می‌خواهید خودتان را درگیر این کاراکترها بکنید یا خیر. به عنوان مثال در طی مسیر مردی را خواهید دید که قصد دارد خودش را دار بزند، در اینجا شما می‌توانید با بی‌اعتنایی از او عبور کرده و به راه خود ادامه دهید یا می‌توانید به سرعت از مرگ او جلوگیری کنید که البته اگر تصمیم به این کار بگیرید می‌توانید برخی فعالیت‌های مربوط جزئی اما جالب مربوط به این موقعیت را نیز انجام دهید و حتی یک تروفی نیز بابت آن بدست خواهید آورد.

این بازی همچنین تاکید بسیار زیادی بر داستان‌سرایی محیط محور دارد و این مسئله در تک‌تک لحظات و مراحل بازی مشخص است مثلا در همین مثال قبلی پس از نجات دادن مرد با جست‌وجوی محیط اطراف او جسدی را مشاهده خواهید کرد که احتمالا یکی از عزیزان این مرد بوده و از همین رو می‌توانید تا حدود متوجه دلیل این عمل از سوی او شوید. چنین تعامل‌هایی که شاید در نگاه اول جزئی به نظر برسند شخصا برای من به لطف روایت محیط محور هنرمندانه، موسیقی و بار عاطفی کلی داستان بازی به شدت تاثیرگذار بود و به راستی حس یک روند پویا و چند بعدی را به ماجراجویی این دو برادر تزریق کرده و دائما مرا بیشتر محو خودش می‌کرد.

حال در نسخه‌ی ریمیک نه تنها ما شاهد وجود تمامی موارد و تعامل‌های فرعی و بعضا پنهان بازی هستیم بلکه سازندگان در کنار این موارد برخی محتوای پنهان تازه نیز به بازی افزوده‌اند که پلیرها می‌توانند آن‌‌ها را یافته بیش از پیش خود را غرق در روند این بازی بیابند. علاوه بر این مسئله این نوسازی در حالی که روند کلی داستان را به همان شکل اثر اورجینال روایت می‌کند اما ما شاهد بازسازی کات‌سین‌ها و بعضا تغییر کلی زاویه‌ی دوربین در آن‌ها هستیم که بیش از پیش چهره‌ی کاراکترها و احساسات آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

به طور کلی باید گفت این سازندگان این اثر وظیفه‌شان را در قبال داستان و روایت کلی بازی اورجینال به درستی انجام داده و به جای ایجاد تغییرات بیهوده در یک روایت عالی سعی کرده‌اند با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید سخت‌افزارهای تازه با ایجاد تغییرات هدفمند به تاثیرگذاری و بهبود هر چه بیشتر این اثر و داستان‌سرایی آن کمک کنند.

همانطور که احتمالا می‌دانید عنوان Brothers: A Tale of Two Sons یک تجربه‌ی پازل محور است که در نسخه‌ی اورجینال خود به صورت Coop تک‌نفره ارائه می‌شد بدین صورت که شما با یک کنترلر به طور هم‌زمان هر دو برادر را کنترل می‌کردید و به حل پازل‌ها می‌پرداختید.

این رویکرد نسبت به بخش تک‌نفره همچنان پا برجاست و ما همچنان شاهد همان قالب سابق گیم‌پلی بازی هستیم. شما به عنوان پلیر به صورت هم‌زمان هر دو برادر را کنترل می‌کنید؛ هر یک از این کاراکترها خصوصیات اختصاصی خود را دارند که به طور مستقیم در تجربه‌ی لحظه به لحظه‌ی این اثر جلوه می‌کند.

به عنوان مثال برادر بزرگ‌تر قدرتمندتر است و از همین رو می‌تواند کارهای سنگین‌تری انجام دهد در حالی که برادر کوچک‌تر از لحاظ جسمی ضعیف‌تر است اما به دلیل جثه‌ی کوچکش می‌تواند از برخی مکان‌هایی عبور کند که برادرش نمی‌تواند. همچنین برادر کوچک‌تر در راستای مسائل داستانی ترس بسیار زیادی از آب و شنا کردن دارد و در این زمینه نیز به طور کلی به برادر بزرگ‌ترش تکیه می‌کند که به نظر من به نحوی بسیار زیبا در گیم‌پلی بازی به تصویر کشیده شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *