هکر بازی GTA 6 محکوم شد


بر اساس حکم دادگاه، هکر ۱۸ ساله بازی GTA 6 رسما محکوم و راهی زندان شد.

شهریور ماه سال پیش بود که یک کاربر ناشناش در انجمن ردیت در کنار انتشار جزئیاتی از داستان و شخصیت‌ها، ده‌ها ویدیو از گیم پلی نسخه پری آلفای بازی مورد انتظار جی تی ای ۶ به اشتراک گذاشت. طولی نکشید که استودیوی راکستار گیمز تمام اطلاعات لو رفته را تایید کرد و بدین ترتیب، یکی از بزرگ‌ترین افشاگری تاریخ صنعت بازی‌ها رقم خورد.

در پی این اتفاق، راکستار گیمز فورا دست به کار شد و با تنظیم شکایت‌نامه، با همکاری پلیس جست‌وجوی لازم برای یافتن هکر بازی را آغاز کرد. بعد از بررسی پرونده، در نهایت مشخص شد که این هکر، یک نوجوان ۱۸ ساله به نام آریون کورتاج است که با وجود سوابق قبلی، با همکاری یک نوجوان ۱۷ ساله دیگر که نامی از او فاش نشده، کماکان به هک کردن سیستم‌ها و استخراج غیرقانونی داده‌های شرکت‌های مختلف ادامه داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دادگاه، آریون کورتاج در واقع یکی از اعضای گروه هکری معروف Lapsus$ بوده که در سال ۲۰۲۱ میلادی با همدست خود (نامی از او فاش نشده) به طور آنلاین با یکدیگر ملاقات کردند. در پی این همکاری آن‌ها به شرکت‌های مخابراتی BT و EE و همچنین اوبر و انویدیا حمله کرده و جدا از ارسال پیام‌های مخرب، هزاران پوند به سرقت بردند.

البته، هر دو هکر در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی توسط پلیس دستگیر و با قید وثیقه به طور موقت آزاد شدند. در همین حین، آریون کورتاج بنا به مسائل امنیتی توسط نیروهای پلیس به هتل تراولوج منتقل شد. در حالی که دسترسی او به اینترنت مسدود شده بود، اما این هکر نوجوان با استفاده از یک Amazon Fire Stick، گوشی هوشمند، کیبورد و موس به اینترنت متصل شد و با همکاری همدست خود، هک کردن بازی GTA 6 را آغاز کرد.

در پی تفتیش اتاق او در هتل تراولورج، پلیس‌ها متوجه شدند که او شرط آزادی موقت خود را دور زده و کورتاج پشت پرده حمله به سرورهای راکستار گیمز، تهدید کارمندان و افشای ویدیوهای مربوط به گیم پلی جی تی ای ۶ بوده است. بدین ترتیب، او فورا به بازداشتگاه منتقل شد.

به گفته موکل آریون کورتاج، این هکر نوجوان از بیماری اوتیسم رنج‌می‌برد و با توجه به نظر روان‌پزشک‌ها، او در جلسه دادگاه برای دفاع از حق خود حاضر نشد. با این حال، قاضی پرونده رسما آریون کورتاج را مجرم دانست و به همین خاطر، هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد. البته، همدست او مجرم شناخته نشده و به قید وثیقه آزاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *