استان بازی Dead island 2 برخلاف بسیاری از آثار آخرالزمانی، لحظات ابتدایی همه‌گیری زامبی‌ها را روایت می‌کند. ما در نقش یکی از بازماندگانی قرار داریم که در هواپیمایی در حال فرار از لس آنجلس هستند. لس آنجلسی که به جهنم تبدیل شده و اکنون زامبی‌ها، حاکمان آن هستند. مسافران این هواپیما، عموما از افراد ثروتمند، بازیگران مشهور و سلبریتی‌های مختلف تشکیل شده و مردم عادی جایی در این هواپیما ندارند. اما مانند همیشه، هواپیما نیز توسط زامبی‌ها تصرف می‌شود و سقوط می‌کند.

این جاست که ما می‌بایست از بین شش شخصیت موجود، کاراکتر خودمان که اصطلاحا Slayer نام دارد را انتخاب کنیم. هر کدام از این شش شخصیت‌، قابلیت‌ها و نقاط قوت و ضعف خود را دارند و یک سری فاکتور‌های مختلف در این جا باید مد نظر قرار بگیرند. مواردی مثل اوج سلامتی (Peak Health)، استقامت (Stamina) و چالاکی (Agility)، فاکتور‌هایی هستند که باید در نظر بگیرید تا طبق آن، بهترین و مناسب‌ترین شخصیت برای خودتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال، من Ryan را انتخاب کردم که از لحاظ سلامتی، سرسختی و قابلیت‌های بازیابی سلامتی، بسیار قدرتمند بود.

بعد از انتخاب Slayer مورد نظر، بازی رسماً آغاز و پس از گذشت چند دقیقه ابتدایی که حالت آموزشی نیز دارد، امکان گشت و گذار و استفاده از اولین منطقه‌ی بازی یعنی Bel Air، فراهم می‌شود. همچنین باید بگویم در همین دقایق ابتدایی، شخصیت ما گاز گرفته می‌شود و متوجه می‌شویم که او در مقابل زامبی‌ها ایمن است و تبدیل نخواهد شد.
از این جا به بعد، شما دو هدف کلی و مهم دارید؛ اول پیدا کردن راه خروج از جهنم لس انجلس که خود بازماندگان از آن به عنوان Hell A یاد می‌کنند و دوم، تلاش حداکثری برای زنده نگه داشتن اطرافیان و صد البته خودتان!

قبل از تجربه‌ بازی و با توجه به فضای عجیب و غریب آن و تمرکز صد درصدی روی گیم‌پلی و سرگرمی، انتظار داستانی ضعیف، کلیشه‌ای و ساده را داشتم که به بهانه‌های مختلف، صرفا شرایط سلاخی و کشت و کشتار زامبی‌ها را فراهم سازد. اما بر خلاف انتظار اولیه، داستان بازی، چهارچوب مناسبی دارد و از روایت استانداردی برخوردار است. اتفاقات و حوادث مختلف نسبتا پایه‌ریزی و مقدمه‌سازی خوبی دارند و پیچش‌های داستانی بازی خصوصا در یک سوم پایانی، جان دوباره‌ای به داستان آشنا و کهنه بازی بخشیده‌اند. البته یکی از مشکلات روایت، این است که برخی شخصیت‌های مهم و بعضی اتفاقات بزرگ داستانی، بسیار سریع و با عجله اتفاق می‌افتند و این ضعف به کوتاهی بخش داستانی و تعداد کم مراحل آن مربوط است. قطعا اگر تعداد مراحل خط اصلی داستانی بیشتر بودند، از این روایت کمی شتاب‌زده خصوصا در مورد دو اتفاق مهم داستانی جلوگیری می‌شد. اما اگر این ضعف را کنار بگذاریم، در کل داستان بازی عملکرد رضایت‌بخشی را به نمایش می‌گذارد.

ز همان نمایش‌های اولیه مشخص بود که تمرکز اصلی سازندگان، مبارزات بازی است و باید بگویم خوشبختانه سازندگان با دست پر به سراغ این بخش رفته‌اند. در دنیای Dead island 2، سلاح‌های سرد و گرم زیادی وجود دارد که صد البته مانند اکثر آثار آخرالزمانی زامبی‌محور، این سلاح‌های سرد هستند که تمرکز اصلی گیم‌پلی را به خود اختصاص داده‌اند. از چوب بیسبال و گلف گرفته، تا ساطور و نیزه و شمشیر و آچار فرانسه، تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید در Dead Island 2 به عنوان سلاح وجود دارند. این تنوع فوق‌العاده بالای سلاح‌های سرد، امری ضروری بود که خوشبختانه سازندگان به هیچ وجه در این زمینه کم کاری نکرده‌اند و می‌توان گفت Dead Island 2 در زمینه تنوع و وسیع بودن طیف سلاح‌های سرد، بین رقبا با اختلاف از همه جلوتر است و حرف زیادی برای گفتن دارد.

بزرگ‌ترین نقطه‌ قوت بازی، مبارزات جذاب، خونین و مرگبار است. سلاح‌های مختلف، از سلاح‌های سرد سنگین مثل پتک و کلنگ گرفته تا سلاح‌های سرعتی مثل نیزه و پنجه بوکس، کاملا حس سنگینی و برخورد را منتقل می‌کنند و لذت سلاخی و‌ تکه تکه کردن زامبی‌ها‌ی بی‌نوا را به شکل فوق‌العاده‌ای به مخاطب منتقل می‌سازند.

حداقل سیستم مورد نیاز:

OS: Windows 10

Processor: AMD FX-9590 / Intel Core i7-7700HQ

Memory: 10 GB

Storage: 70 GB

DirectX: 12

Graphics: Radeon R9 390X (8192 VRAM) / GeForce GTX 1060 (6144 VRAM)

سیستم پیشنهادی:

OS: Windows 10

Processor: Ryzen 5 5600X / Intel Core i9-9900k

Memory: 10 GB

Storage: 70 GB

DirectX: 12

Graphics: Radeon RX 6800 XT (16384 VRAM) / GeForce RTX 2070 Super (8192 MB)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *